Thursday, August 6, 2015

Cardio, agirlik ve HIIT cardio hakkinda bilmedikleriniz....

Uzun zamandir agirlik yapiyorum, ama hala agirlik oncesi nasil beslenmeliyim dogru yaptigim konusunda suphelerim vardi. Bu konuda biraz arastirma yapayim dedim. Hem kendimi biraz gelistirmis olurum bu konuda hemde benim gibi okuduklarini anlamayanlara yardimci olurum :) 2 saattir yabanci ve turk sitelere bakiyorum, yazim dilleri o kadar zorki anlamak icin birinin tercume etmesi lazim :)




Oncelikle su konuyu aciga kavusturalim. Bizim Turk kadinlarimizda yanlis bir kavram var, kas yapmayi soldaki fotodaki gibi algiliyorlar :) Kadinlarin boyle olmasi imkansiz. Boyle olmak icin haplar tozlar aminoasitler, adini bilmedigim bir suru sey almalari gerekiyor.

Dogal beslenme ile bir kadin, agirlik yaparak asla soldaki fotograftaki gibi olamaz. Imkansiz cunku bizde erkeklerdeki hormonlar yok. En basit dille boyle anlatilir bu konu....




Bizim yaptigimiz agirlik bize fitness bir gorunum verir... Bide ilerleyen zamanlarda 6 pack de olusur. Kollar alttan sarkmaz, saglam ve sert gozukur. Popo arkadan tavayla vurulmus gibi gozukmez :D

Ayrica, benim fizigim boyle olmaz diye birsey de yoktur. Istikrarli bir calismayla hersey mumkundur. Bu iki ya da 3 ayda kendini gosterecek birsey de degildir. Iyisinden bir yildan fazla bir zaman gerektirir. Deger ama...




Konuya aciklik getirdiysek simdi HIIT CARDIO nedir? Ondan bahsedelim. HIIT ( yuksek yogunlukta asiri interval ) oluyor. 20 dakika yapilan HIIT CARDIO, 1 saat yapilan cardiodan kat kat iyidir... Hiit, yogunlugundan dolayi yag yakar, sizi  zamanla fit gorunume sokar.

Benim hiit sevme amacim, hem kisa surmesi, hem de butun vucudu hedef aldigi icin yag yakimini hizlandirmasi ve 2,3 ayda vucutta fark gorme sebebim, buna birde agirlik egzersizi eklendiginde tadindan yenmiyor :)


No comments:

Post a Comment